WhatsApp
Telefon
Liman

Liman

LAGOTKA 

Hopa Limanı, 1997 yılından bu yana yılda ortalama 250 adet gemiye yükleme ve boşaltma hizmeti sunmuş olup yıllık ortalama 500.000 ton yükleme ve boşaltma hizmeti gerçekleştirmiştir.

Hopa Limanı Doğu Karadeniz’in doğu sınırında B.D.T. Gürcistan Cumhuriyeti hududu olan Sarp Sınır kapısına 15 km. mesafededir. İlk defa 1962 yılında proje çalışması tamamlanan Limanın inşaatına 1963 yılında başlanmış, 1972 yılında yapımı tamamlanan bölümleriyle hizmete açılmıştır. İlk önceleri Denizcilik Bankası T.A.O. kurumu, Trabzon Liman İşletmesi Müdürlüğü’ne bağlı olarak, Hopa Liman İşletme Şefliği adı ile işletilen ve tevzii çalışmaları kısım kısım devam eden Hopa Limanı; Ağustos 1986 tarihinde Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş Genel Müdürlüğü bünyesinde müstakil işletme Müdürlüğü’ne dönüştürülmüştür. Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. Hopa Liman İşletmesi Müdürlüğü adı altında devam eden Hopa Limanı, Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun 9 Mayıs 1997 gün ve 22984 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan ve uygulama şekli işletme hakkının 30 yıl süre ile devredilmesi yöntemi ile özelleştirilmesi hakkındaki karar sonucu, 17 Haziran 1997 tarihi itibariyle özelleştirilerek Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. tarafından fiilen 27 Haziran 1997 tarihi itibariyle Lagotka Denizcilik Ve Hopa Liman İşletmeleri A.Ş.‘ne devredilmiştir.

Limanın konumu
Hopaport Limanın koordinatları aşağıda noktaları belirtilen hatların içinde kalan deniz alanıdır.
Ana Mendirek =410 24’ 45” N – 0410 25’ 45” E
Tali Mendirek =410 24’ 36” N – 0410 25’ 54” E dır.

Yükleme-Boşaltma Kapasitemiz
Karışık (Genel Eşya) : 600.000-Ton/yıl
Dökme (Katı eşya) : 1.200.000-Ton/yıl
Dökme (Sıvı Eşya) : 900.000-Ton/yıl
Konteyner : 320.000-Ton/yıl

Gemi kabul kapasitemiz
Dökme kuru yük gemileri : 550 gemi/yıl
Dökme sıvı yük gemileri : 290 gemi/yıl
Karışık (Genel Kargo Gemileri) : 600 gemi/yıl

Hopa Limanı: Karadeniz’in dünyaya açılan kapısı
1997 yılında özelleştirilen Hopa Limanı’nı işleten Lagotka Denizcilik; yükleme, boşaltma, terminal, depolama, kılavuzluk, kurtarma ve likit dolum tesisleri işletmeciliği ile ülke ekonomisine katkıda bulunmaya devam etmektedir. Hopa Limanı bulunduğu coğrafi konumu ile Doğu Karadeniz’in dünyaya açılan kapısı olarak değerlendirilmektedir. Özelleştirme tarihi itibariyle 2.000 m2 olan kapalı ambar sahasını 18.120 m2’ye, 54.000 m2 olan açık ambar sahasını 102,462 m2’ye çıkartan Lagotka Denizcilik, ilave olarak yüksek kapasiteli forklift, vinç, kantar, hizmet aracı ve makineleri ile yeni yatırımlar da yapmıştır. Bu yatırımlar hizmet gereklerine göre her geçen gün artarak devam etmektedir.

Hopa Limanı, 1997 yılından bu yana yılda ortalama 250 adet gemiye yükleme ve boşaltma hizmeti sunmuş olup yıllık ortalama 500.000 ton yükleme ve boşaltma hizmeti gerçekleştirmiştir.

Silo Tesisleri: Her biri 1000’ er ton kapasiteli toplam 10 adet (10.000 ton) çelik konstriksiyonlu hububat depolama tesisleri bulunmaktadır. Uzaktan kumanda sistemli 2 x 150 ton/h boşaltma kapasitesine sahiptir.

Ayrıca Akaryakıt Terminaline yapılan ilave yatırımlarla toplam 38.000 metreküp depolama kapasitesi ile dağıtım yapabilecek seviyeye ulaştı. Lagotka Denizcilik, Orta Asya’nın dünyanın her tarafına sevk edilen pamuğun Hopa Limanı’na gelmesini kolaylaştırarak, yaptığı yatırımlar ile gerek iç piyasaya gerek alıcı firmaların göstermiş oldukları diğer ülkelere nakliyesini yapacak olanakları sunmaya devam etmektedir. Bu alanda halen devam eden yatırımlarla Hopa limanı, Doğu Karadeniz’e ekonomik yönden büyük katkı sağlamakta ve bölgenin dünyaya açılan kapısı olma özelliğini taşımaktadır.

Lagotka Denizcilik Hopa limanı; coğrafi konumu, kapasitesi, geniş hinterlandının yanı sıra yurtiçi ve yurtdışına olan bağlantı kolaylığının sağladığı avantajlarla, yalnız Türkiye’nin değil aynı zamanda Karadeniz’in ve Orta Asya’nın da en önemli limanlarından biri konumundadır.

 

Sıkça Sorulan Sorular

Karayolu, demiryolu ve açık yük denizcilik hizmetini tek çatı altında alabileceğiniz bir lojistik şirketiyiz. Size 7 farklı dilde tek merkezde cevap verebiliyoruz. Özellikle demiryolunda verdiğimiz hizmet ile yurt dışından taşımacılıkta 800 ton ve 1000 ton luk lotları aynı anda Deniz yolu ile rekabet edebilen fiyatlar ile taşıyabiliyoruz. Gemide optimum navlunu alabilmek için 3000 ton mal satın almak yerine bizim le aynı navlun ile 1000 tonluk malınızı taşıtabiliyorsunuz. Sizlerin daha az stok ve finansman tutmanıza olanak veriyoruz.

Müşterimizin talebi doğrultusunda, ödeme koşullarınıza uygun vade desteğini sağlayabileceğimize inanıyoruz.

Tedarikçilerimize yapılan ödemelerimizi kendi finansal inisiyatifimiz doğrultusunda kısa vadeli olarak gerçekleştiriyoruz.

Evet. Uluslararası taşımalarda kullanmak üzere R2 Yetki Belgemiz mevcut. Ayrıca tüm taşımacılık türleri için yetki belgeli acentalarla iş ortaklığımız mevcuttur.

Evet. 2015 yılında tüm lojistik operasyonlarda kullanmak üzere ISO 9001 kalite belgemizi edindik ve süreçlerimizi bu doğrultuda yürütüyoruz. Operasyonunuzun büyüklüğü ne olursa olsun, lagotka Lojistik in üst düzey kalitede ve profesyonellikle size hizmet verebileceğinden emin olabilirsiniz.